Warszawski organizator transportu publicznego właśnie unieważnił przetarg na przewozy autobusami 9- oraz 12-metrowymi. Powodem były zbyt wysokie koszty poszczególnych ofert, przekraczające budżet organizatora.
ZTM Warszawa
prowadził przetarg na przewozy autobusowe w podziale na trzy zadania, dotyczących świadczenia usług przewozowych autobusami klasy Midi oraz Maxi w ciągu kilku najbliższych lat. W każdej z części postępowania
wpłynęła tylko jedna oferta, choć każda z nich przekraczała założony przez organizatora budżet. Nie dziwi więc to, że przetarg ostatecznie unieważniono w każdej z jego części.
W I części wystartował Mobils z ofertą na kwotę 63,582 mln zł. To znacznie powyżej budżetu, określonego na 49,706 mln zł brutto. W II i III części – Relobus (d. Arriva), z ofertami w każdej części na kwoty 82,521 mln zł. Budżet ZTM-u w każdej z tych części był określony na 78,284 mln zł brutto.
Pierwsza część zakładała usługi przewozowe w ilości rocznej 2.200.000 (dwa miliony dwieście tysięcy) wozokilometrów z tolerancją do -10% przy wykorzystaniu w ruchu 25 autobusów o długości ok. 9 metrów (klasa MIDI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych. Usługa miałaby być świadczona w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 roku. Jednocześnie założono możliwość przedłużenia usługi o maksymalnie 24 miesiące.
Druga część obejmowała 2,1 mln wozokilometrów rocznie (z tolerancją -10%) przy wykorzystaniu w ruchu 25 autobusów o długości ok. 12 metrów (klasa MAXI) oraz zapewnienie min. 2 pojazdów rezerwowych. Jednocześnie w roku 2024 (w grudniu) i w 2028 (w styczniu) przewiduje się zlecenie usług przewozowych w ilości po 175.000 (z tolerancją do -10%). Usługa miałaby być świadczona w okresie od 1 grudnia 2024 r. do 31 stycznia 2028 r. Okres świadczenia usługi mógł być wydłużony maksymalnie o 38 miesięcy.
Ostatnia część również obejmowała 2,1 mln wozokilometrów rocznie (z tolerancją -10%) przy wykorzystaniu w ruchu 25 autobusów o długości ok. 12 metrów (klasa MAXI) oraz zapewnienie min. 2 pojazdów rezerwowych. Jednocześnie w roku 2024 (w grudniu) i w 2028 (w styczniu) przewiduje się zlecenie usług przewozowych w ilości po 175.000 (z tolerancją do -10%). Usługa miałaby być świadczona w okresie od 1 grudnia 2024 r. do 31 stycznia 2028 r. Okres świadczenia usługi mógł być wydłużony maksymalnie o 38 miesięcy.
Opisywany przetarg określano mianem pomostowego, ponieważ miał zapewnić świadczenie usług w trakcie prowadzenia długich,
wieloletnich przetargów na przewozy, o których mówiła nam szefowa warszawskiego ZTM-u, Katarzyna Strzegowska.